Vei og fortau

I forbindelse med tidligere varslet sprengningsarbeid på fjellskjæringen, lengst nord i prosjektet, vil nå fortauet bli stengt for all ferdsel fra mandag 11. mars 2024.

Overgangsfeltet vil bli fjernet og ikke være tilgjengelig. Dette vil medføre omlegging av gangmønsteret for skoleelever.

Skisse som viser i kart hvor man skal gå på grunn av stengt fortauFortauet stenges, og man må gå inn ved Bergheimskrysset, ved bedehuset, og rundt fotballbanen og Askøyhallen. Kommer du nedenfra kan du gå inn ved Helsetunet/Legevakt, og samme rute oppover, forbi Askøyhallen og banene (skisse: Vestland fylkeskommune).

Entreprenøren vil sørge for god skilting og sette ut vaktposter på stedet frem til omleggingsruten er respektert. Det er viktig at gående ikke krysser fylkesveien for å komme raskere frem. Prosjektet ber om at omleggingen, ruten og situasjonen blir respektert, og ønsker at ingen ferdes langs den trafikkerte fylkesveien.

Arbeidet forventes å være avsluttet i løpet av høsten 2024.

Les mer om Myrane-området

Vestland fylkeskommune har laget en egen nettside der du kan følge veiprosjektet i Myrane-området.

Det skal bygges nytt svømme- og idrettsanlegg

Store endringer i parkeringssituasjonen i Myrane

Det er montert et webkamera på plassen, slik at man kan følge med hva som skjer. Du kan blant annet se hvor den nye idretts- og svømmehallen kommer.