Animasjon av fem mennesker. De har tankebobler over hodene sine. I tankeboblene er det illustrert en lyskaster, trompet, blyant, teatermaske og filmklapper.

Er du en ung kunst- og kulturutøver? Er du mellom 18 og 25 år? Da bør du eller gruppen din søke om drømmestipendet!

30.000 kr deles ut til 50 dyktige utøvere i 2024. Kanskje er du en av de 50 som får stipend?

Du kan drive med dans, musikk, skapende skriving, visuell kunst, sirkus eller teater. Det er også en åpen klasse / kategori for deg som gjør noe utenom de nevnte fagfeltene.

drømmestipendet høst 23 1

Søknadsportalen er åpen frem til 15. november klokken 12.00. Vi ønsker oss mange søknader fra talentfulle askøyværinger. For å kunne søke Drømmestipendet 2024, må du være født tidligst 1. januar 1998 og senest 31. desember 2005. Dette gjelder også alle som søker i en gruppe.

Lurer du på hva du må ha med i søknaden? Her leser du om dokumentasjonskravene.

Hva venter du på?

Klikk her for å sende inn din søknad!

Trenger du hjelp når du skal søke? Send en e-post til kulturskolen for veiledning:

Drømmestipendet er et samarbeidsprosjekt mellom Norsk kulturskoleråd og Norsk tipping. I Askøy kommune er det kulturskolen som organiserer søknadsprosessen.