Rosa sparegris

Vi ønsker å oppmuntre til frivillige aktiviteter innenfor Utvalg for oppvekst og levekår (UOL) sitt ansvarsområde. Søknadsfrist for støtte er 5. mai 2024.

Hvem kan søke?

Personer, organisasjoner, lag og foreninger i Askøy kommune som jobber innenfor UOL sitt område.

Hva kan du få tilskudd til?

Tilskudd gis til administrasjon og drift av lag når virksomheten er kontinuerlig. Vi vurderer størrelsen på tilskuddet ut fra medlemstall, medlemmenes alder og aktivitetsnivå.

Hva kreves for å søke?

Din aktivitet må være organisert med et styre og følge vanlige regler for organisasjoner. Alle må ha oppdatert informasjon i kommunens lag- og foreningsdatabase.

Hva kan du ikke søke om?

Støtte gis ikke til kommersielle klubber, politiske partier, eller organisasjoner uten åpent medlemskap.

Hva må du legge ved i søknaden?

Budsjett, lagets vedtekter og liste over aktive medlemmer.

Hvorfor er dette viktig?

Frivillige organisasjoner bidrar til bolyst og bedrer folkehelsen i Askøy. Din deltakelse er viktig!

Søknadsskjema

Du må fylle ut søknadsskjema, og sende inn innen fristen 5. mai 2024.

Utvalg for oppvekst og levekår skal tildele midler møtet sitt 29. mai.