Oversiktsbilde av byggeområdet med maskiner

I løpet av uke 14 begynner entreprenør Backe med brønnboring sør for Askøyhallen på Myrane.

Tettere på ungdomsskolen

Det har i en lengre periode foregått brønnboring nord på byggeplassen, men det vil nå fortsette tett på Kleppestø ungdomsskole og Askøyhallen. Arbeidet er et mer konstant støyende arbeid, med lengre omganger med høyt støynivå.

Det anbefales å unngå lengre opphold i nærheten av borerigg. Arbeidet har en estimert varighet på 4 uker. Daglig arbeidstid er mandag-torsdag klokken 07-19 og fredag klokken 07-15. I denne perioden kan det forekomme ekstra støy.

Støydempende tiltak

- Vi i Backe har utarbeidet diverse tiltak for å minke støynivået etter beste evne og påvirke berørte i minst mulig grad. Lokal skjerming benyttes der det er mulig, og vil bidra til mindre støy fra boring og pigging. Det er også etablert tette byggegjerder hvor deler har støydempende matter. Vi observerer også målinger gjort rundt byggeplass for å sikre et akseptabelt støynivå.

Mye som skjer i Myrane

Det skal bygges ny svømme- og idrettshall

Arbeidet påvirker parkeringssituasjonen i hele området

Byggekameraet oppdateres jevnlig

Vestland fylkeskommune har laget en egen nettside der du kan følge veiprosjektet i Myrane-området.