Sist oppdatert: 01. juli 2024
Opprettet dato: 01. juli 2024

Informasjonsmøter om skolebruksplan

Stort skolebygg sett fra luften
Ett av informasjonsmøtene holdes på Ravnanger ungdomsskole (illustrasjonsfoto/arkiv: Yngve Johnsen/Askøy kommune).

Kommunedirektøren inviterer til møter for å informere om skolebruksplanen, svare på spørsmål og bidra til nødvendig informasjon for å levere høringssvar.

For best å kunne svare på spørsmål, er det ønskelig at disse sendes inn på forhånd. Informasjon om hvordan du gjør dette kommer!

Ønsker å gi ut lik informasjon til alle

Administrasjonen vil ikke besvare spørsmål som omhandler skolebruksplanen på andre måter enn på de møtene som nå er planlagt. Dette er avklart med politisk ledelse, og handler om at vi vil gi lik informasjon til innbyggerne.

Ikke politiske møter

Politikere er invitert til å delta i møtene, men det understrekes at dette ikke er politiske møter. Det vil derfor ikke bli lagt opp til politisk debatt eller til lengre innlegg.

Hvor holdes møtene?

Møtene er fordel på fire steder:

• For innbyggere med tilknytning til skolene Fauskanger, Træet og Ravnanger ungdomsskole
    • Heiarvang grendahus
    • Tirsdag 27. august klokka 18-19.30
  • For innbyggere med tilknytning til skolene Hetlevik og Follese
    • Kulturfabrikken i Hetlevik
    • Onsdag 28. august klokka 18-19.30
  • For innbyggere med tilknytning til skolene Tveit, Davanger, Haugland og Hanøy
    • Ravnanger ungdomsskole, Grendahuset
    • Torsdag 29. august klokka 18-19.30
  • For innbyggere som er tilknyttet andre skoler på Askøy. Generell gjennomgang av skolebruksplanen