Sist oppdatert: 28. juni 2024
Opprettet dato: 28. juni 2024

Vi søker kommunedirektør

Stort bygg med blomsterbed i forkant
Er du vår nye kommunedirektør, som vil ha rådhuset som kontorsted? (illustrasjonsfoto: Dag Folkestad/Askøy kommune)

Rollen som kommunedirektør i Askøy er en kompleks, variert og ansvarsfull lederrolle, hvor du skal balansere effektiv ressursbruk, god tjenesteyting og langsiktig samfunnsutvikling. Samtidig skal du lede og utvikle en kompetent organisasjon med over 2000 ansatte.

Vår nye kommunedirektør vil tre inn i en toppledergruppe preget av et godt samarbeidsklima og et tett samarbeid med politikerne. Vi søker en leder med gode lederegenskaper, god rolleforståelse, og som kommuniserer og samhandler godt med både egen organisasjon og politisk ledelse.

Podcast

Human-talk er en podkast der du får lytte til samtaler om lederskap, organisasjonsutvikling og rekruttering. De har laget en egen episode som handler om kommunedirektør-rollen i Askøy kommune. I denne episoden blir du kjent med Askøy og ordfører Yngve Fosse.

Vi snakker sammen om den viktige rollen som kommunedirektør og de mulighetene og utfordringene som ligger for Askøy kommune i tiden fremover (lenke til Spotify).

Stillingsutlysning

Vil du være med å forme fremtidens Askøy og sikre gode tjenester for våre innbyggere?

Forfatter: