Sist oppdatert: 03. oktober 2024
Opprettet dato: 03. oktober 2024

Gratis kurs: Få inspirasjon til bedre mat- og aktivitetsvaner i familien

En eldre kvinne med hvitt hår står i et kjøkken sammen med to barn, en jente og en gutt. Alle tre ler og smiler bredt. På kjøkkenbenken foran dem er det ingredienser og kjøkkenutstyr, som antyder at de lager noe sammen.
Kurset er perfekt for deg som ønsker inspirasjon til å komme i gang med gode mat- og aktivitetsvaner i familien (illustrasjonsfoto: Getty Images, Unsplash).

Ønsker du inspirasjon til å bedre mat- og aktivitetsvanene i din familie? Frisklivssentralen arrangerer inspirasjonskurs for foreldre og foresatte med barn fra 0-10 år.

Kom i gang med gode vaner

Kurset er perfekt for deg som ønsker inspirasjon til å komme i gang med gode mat- og aktivitetsvaner i familien. Her får du råd om måltidssituasjoner, grensesetting, kresne barn, kommunikasjon rundt mat, følelser, kropp og helse. Du vil også få tips som fremmer barns utvikling og trygghet i aktivitet.

Hjelp til barn som vegrer seg for gym

Har du barn som vegrer seg for gym? Kurset vil gi deg verktøyene du trenger for å hjelpe barnet ditt med å oppleve alle de positive effektene fysisk aktivitet gir.

Gratis kurs i samarbeid med skolehelsetjenesten

Kurset holdes i regi av Frisklivssentralen og i samarbeid med psykolog fra skolehelsetjenesten. Det er gratis å delta.

Tid og sted

Kurset arrangeres på tirsdager kl. 09.00-11.00 i lokaler på Storebotn.

• «Matglede i familien» arrangeres 29. oktober og 12. november.
  • «Aktivitetsglede i familien» arrangeres 26. november og 10. desember.

Bli med og få inspirasjon til å skape gode vaner for hele familien!

Påmelding

Du kan melde deg på via Frisklivssentralens skjema

Eller ta direkte kontakt med oss: friskliv@askoy.kommune.no

Journalist: