Sist oppdatert: 13. juni 2024
Opprettet dato: 13. juni 2024

Nye Askøybedrifter tildelt Miljøfyrtårn

Menn og kvinner oppstilt og viser frem flere diplomer
Flere bedrifter fikk tildelt Miljøfyrtårn-diplom i kommunestyret 13. juni 2024 (Foto: Dag Folkestad/Askøy kommune).

Sju Askøy-bedrifter ble tildelt Miljøfyrtårn-diplom under kommunestyremøtet 13. juni 2024.

Miljøfyrtårnvirksomheter må dokumentere og oppfylle både lovbestemte krav og krav pålagt av Miljøfyrtårn. Virksomhetene gjennomgår en sertifiserings-prosess og skal gjennomføre tiltak for å skape en mer miljøvennlig drift og godt arbeidsmiljø.

Diplomet viser at virksomheten oppfyller strenge kriterier innen avfall/ombruk, energi, innkjøp, transport og arbeidsmiljø. Det stilles krav til forankring og målrettet forbedringsarbeid, samt årlig innrapportering og offentliggjøring.

Å ha gjennomført miljøfyrtårn-sertifisering vil ofte være et konkurransefortrinn for virksomhetene.

Det er en glede å kunne dele ut miljøfyrtårn-diplomer til så mange virksomheter på Askøy, som velger å ta miljøet på alvor:

• Link Renhold AS
  • Nic Jacobsen Entreprenør AS