Sist oppdatert: 03. juni 2024
Opprettet dato: 13. mai 2024

Ny hjemmeside - oppdateringer skjer kontinuerlig

Skjermbilde av en nettside
(illustrasjonsfoto: skjermbilde av hjemmesiden).

Vi har laget en helt ny hjemmeside, som ble publisert 14. mai 2024. Det vil gå en ukes tid før alt er på plass, blant annet søk på siden, eller Google-søk som tar deg til rett sted på siden vår.

Behov for oppgradering

Den gamle hjemmesiden er bygget på utdatert teknologi, og den nye siden vil tilfredsstille langt flere krav. I tillegg er det en side som er enda bedre tilrettelagt for universell utforming.

Endret layout

Siden ha rblitt noe annerledes enn den forrige siden. Den er tjenestebasert, som betyr at vi ønsker å i større grad synliggjøre hvilke tjenester vi leverer til innbyggere og næringsliv. Den vil utvikles videre, og nye løsninger og teknologi vil legges til.

Politikk og innsyn

Vi ønsker å gjøre det enda enklere å finne frem til innsynsløsningene. Det betyr ikke at det blir enklere å få innsyn, siden dette er avhengig av sak- og arkivsystemet vårt. Men vi ønsker å lenke deg videre på en raskest mulig måte.

Politikk og innsyn har også fått bedre plassering, og flere veier inn.

Aktuelt

Hjemmesiden til Askøy kommune er ikke en nyhetskanal der vi er "først ute med siste nytt". Der har vi gode lokale medier. Men vi ønsker å fortelle om ting som skjer, som kan være aktuelt for deg som innbygger å lese mer om, og som kommer fra oss. Derfor får aktuelt-området en sentral plass.

Så er det bare å puste med magen, om du ikke finner ting på samme måte som tidligere. Det vil gå seg til, og det vil komme forbedringer.

Forfatter: