Sist oppdatert: 06. september 2024
Opprettet dato: 05. september 2024

Bli med og danse: nye tilbud til førskolebarn og ungdommer

Barn som danser jazzdans. De står med ryggen til. Scenen er fylt av blått lys.
Kulturskolen starter opp nye dansegrupper høsten 2024 (Foto: Weronika Nitsch)

Kulturskolen starter opp to nye dansegrupper i jazzdans denne høsten. En gruppe for førskolebarn 4 til 6 år, og en gruppe for ungdommer som er nybegynnere. Det er også ledige plasser i jazzdans gruppe 1 for barn som går i 4. - 6. trinn.

Jazzdans er en dynamisk dansestil som vanligvis utføres i raskt tempo til kjente poplåter. Denne stilen har utviklet seg over tid og fortsetter å endre seg i dag, påvirket av ulike danseformer og kulturelle trender. Med andre ord en kjekk og lærerik danseform.

Jazzdans ungdom – for nybegynnere

Er du ungdom og har lyst til å prøve ut dans? Vi ser nå etter deg som vil lære å danse, og du trenger ikke ha erfaring fra før av. I undervisningen lærer du deg tekniske ferdigheter, danser til populærmusikk og har det gøy sammen med andre ungdommer

Oppstart: 25. september
Tid: onsdager klokken 19.00 – 19.45
Lærer: Thala Kjærgård-Eide
Pris: 1610 kr per semester

Vil du være med og danse? Meld deg på jazzdans for ungdommer

Det er begrenset antall plasser. Søk tidlig for å være sikret plass. Vi tar forbehold om at det er nok påmeldte før vi starter opp undervisningen.

Barnedans – for barn 4 til 6 år

Dette kurset tilbyr en spennende og leken introduksjon til dans for de yngste. Det er spesielt tilpasset barn som har fylt 4 år og opp til førskolealder. Gjennom en blanding av lek, kreativ utfoldelse og innføring i ulike dansestiler, som klassisk ballett og jazzdans, får barna utviklet sin rytmesans, kroppskontroll, koordinasjon og musikalitet.

I barnedans legger vi stor vekt på at barna skal oppleve danseglede og mestring, mens de lærer grunnleggende trinn fra de forskjellige stilene. Musikkvalget spenner fra kjente barnesanger til klassiske stykker. Dette skaper en inspirerende og variert atmosfære, hvor barna kan utforske og glede seg over dansens verden.

Oppstart: 14. oktober
Tid: mandager klokken 18.10 – 18.50
Lærer: Ann-Sofie Jonsson
Pris: 1610 kr per semester

Vil du være med og danse? Meld deg på barnedans

Jazzdans gruppe 1 – for barn 9 til 11 år

Jazzdans gruppe 1 er for barn mellom 9 og 11 år (som går i 4., 5. eller 6. trinn). I jazzdans lærer barna å utrykke seg med dans til poplåter. De får tekniske ferdigheter som er inspirert av ulike danseformer og trender.

Oppstart: når som helst
Tid: mandager klokken 17.30 – 18.10
Lærer: Ann-Sofie Jonsson

Vil du være med og danse? Meld deg på jazzdans gruppe 1

Det er begrenset antall plasser. Søk tidlig for å være sikret plass.

Journalist:
Silje Søgnesand