Skip to main content

Kleppestø barneskole ligger sentralt på Kleppestø. Skolen er en barneskole med ca. 470 elever fra 1. - 7. trinn.

Kleppestø barneskole har en innføringsklasse for nyankomne minoritetsspråklige elever fra 6 -13 år (1. – 7. trinn) som er bosatt i Askøy. Innføringsklassen er en aldersblandet klasse der hovedoppgaven er norskopplæring.


Kontakt skolen/SFO
Kontakt skolen: 56 15 54 00

Kontakt SFO: 56 15 54 07

SFO base 1: 40 91 94 88

SFO base 2: 94 02 98 43

SFO base 3: 40 91 40 28

Ledelse

Rektor: Kjetil Norland
Telefon 56 15 54 01
Mobiltelefon 986 80 585


Assistertende rektor: Ine Cathrine Alsaker
Telefon 56 15 54 02Mobiltelefon 98 80 88 20


Avdelingsleder 1. - 3. trinn: Ronny Knutsen
Telefon 56 15 54 06
Mobiltelefon 954 61 959

 
Avdelingsleder 4. - 7. trinn: Asbjørn Bergesen-Larsen
Telefon 56 15 54 03
Mobiltelefon 907 22 746


Avdelingsleder SFO: Kristin Torsvik
Telefon 56 15 54 07

Skolens visjon og verdier

"Vi gjør hverandre gode"

Skolens kjerneverdier: Ansvar - respekt - mot

Voksenrollen

  • Vi er trygge, tydelige voksne som ser alle og skaper gode relasjoner til alle 
  • Vi er inkluderende og omsorgsfulle mot elever, foreldre og kollegaer
  • Vi er samkjørte og lojale mot vår felles visjon, våre verdier og regler

Lærerrollen

  • Vi skaper et trygt, inkluderende og forutsigbart læringsmiljø
  • Vi legger til rette for utvikling av faglig og sosial kompetanse
  • Vi skaper nysgjerrighet og mestringsfølelse
  • Vi danner modige, ansvarsfulle og respektfulle elever

Elevsyn

  • Eleven er undrende og utforskende
  • Eleven er forventningsfull og blir møtt med realistiske forventninger
  • Eleven er unik med sine ulike erfaringer og forkunnskaper
  • Eleven er et individ som ønsker å mestre
  • Eleven er sosial og søker tilhørighet

Læringssyn

  • Læring skjer på forskjellige måter i et trygt læringsmiljø
  • Læring skjer når eleven er nysgjerrig, motivert, interessert og engasjert
  • Læring skapes ved variert og tilpasset undervisning
  • Læring er å utvikle sosial og faglig kompetanse i samspill med andre
  • Læring skjer når eleven opplever mestring og glede

Kompetansesyn

  • Kompetanse er overførbar kunnskap og ferdigheter som kan anvendes i ulike situasjoner
  • Kompetanse er evne til refleksjon og kritisk tenkning
  • Kompetanse fremmes gjennom å tenke nytt og kreativt
  • Kompetanse utvikles gjennom variert undervisning, ulike læringsstrategier og dybdelæring

Skole - hjem samarbeidet

  • Skolen har det overordnede ansvar for å skape gjensidig tillit mellom skole og hjem
  • Et godt skole-hjem samarbeid er en viktig forutsetning for arbeidet i skolen
  • Åpen og god kommunikasjon er viktig for et godt skole-hjem samarbeid
  • Hjemmets holdninger til skole er av stor betydning for elevenes engasjement og skoleinnsats
Skolehelsetjenesten

Helsesykepleier: Elisabeth Vaage Petersen

Trefftid: Mandag-torsdag og noen fredager

Telefon40 80 42 06

Helsesykepleier: Terese Grindheim Thune

Trefftid: Mandag, onsdag og noen fredager


Skjema


Råd og utvalg

Foreldrerådets arbeidsutvalg (FAU)

Foreldrerådets arbeidsutvalg (FAU) fremmer foreldrenes felles interesser ovenfor skolen.
Har du barn ved skolen og ønsker å engasjere deg så ta kontakt med oss. FAU består av minimum en klassekontakt fra hvert trinn, andre foreldre som velger å engasjere seg, samt FAU-styret.


Andre ressurssider

Null mobbing!

Både Udir og Vestland fylkeskommune har nettressurser vedrørende mobbing og arbeid mot uønsket og skadelig adferd mot andre.

Nullmobbing.no

Mobbeombudet for barn og unge i Vestland fylke

Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge (PALS)

Et trygt læringsmiljø kjennetegnes av tydelige forventninger til sosiale og skolefaglige kompetansemål og positiv atferd. PALS utvikler og bygger et godt læringsmiljø for alle skolens elever, ansatte, ledelse og foreldre gjennom positiv handling og deltakelse.

MOT i Askøyskolen

Askøyskolene er MOT skoler!

MOTs programmer er et verktøy for å jobbe systematisk med å utvikle ungdoms robusthet og motstandskraft. Målet er at de står sterkere i møte med samfunnsutfordringer som mobbing, utenforskap og psykiske vansker.

Læreplaner (UDIR)

Læreplaner for skolene


Fant du det du lette etter?