Sist oppdatert: 07. oktober 2024
Opprettet dato: 07. oktober 2024

Strålende prestasjoner på Askøy solist- og ensemblekonkurranse 2024

Blomster og norsk flagg som er plassert i et blåsesintrument. I bakgrunnen ser vi et flygel.

Askøy solist- og ensemblekonkurranse gikk av stabelen i KIPO kultursal 28. september – og for et strålende arrangement det ble! Konkurransen samler barn og ungdom opp til 19 år, og gir musikantene en lokal arena der de kan opptre som solister og i ensembler.

Imponerende innsats

I år var det 34 påmeldte solister og 34 ensembler som konkurrerte. Deltakerne imponerte med et bredt spekter av musikalske ferdigheter og engasjement, noe som lover godt for fremtidens musikkmiljø på Askøy.

Årets dommere var Beate Holmefjord, Grethe Tonheim, Rune-Alexander L. Trygg og Line Joa Tvedt. Alle musikantene fikk tilbakemeldinger som de kan ta med seg videre. Forhåpentligvis var det flere som ble inspirert til videre øving og opptredener.

Askøy solist- og ensemblekonkurranse blir arrangert av Askøy kulturskole og Strusshamn skoles musikklag.

Resultater fra konkurransen

Årets ildsjel gikk til fire engasjerte ungdommer fra Askøy skolebrass: Caroline Krafft, Reidun Brekke, Ingrid Simlenes og Nora Paulsen.

Askøy kommunes vandreskjold gikk til det dyktige ensemblet Strusshamn VGS ensemble. Det består av Nora Helene Heggholmen Trygg, Malin Sofie Faugstad, Christoffer Fuglum Skjelvik, Sunniva Karlsen Wüller, Lene Marie Hofstätter, Henry Strøm.

Vil du se resten av resultatene fra konkurransen? Her finner du plasseringene for solister og ensembler.

Se bilder fra festkonsert og premieutdeling:

Et bord med premier. En banner fra butikken Musikkmiljø

Årets premiebord. Musikk-miljø sponset gavekort til vinnerne av klassene.

Kulturskolens lærere spiller konsert

Lærere fra kulturskolen spilte festkonsert før premieutdelingen.

Vinnerne fra ensembleklasse 1

Vinnerne fra ensembleklasse 2