Sist oppdatert: 12. august 2024
Opprettet dato: 12. august 2024

Søk om Askøy kommunes kultur- og idrettsstipend på kroner 20 000,-

Prisutdeling 2024

Tildeles en person, personer, forening eller gruppe som har forbedret trivsel og livskvalitet gjennom initiativ, pågangsmot og frivillighet, og som bidrar til et åpnere, mer aktivt og tryggere samfunn.

Regler for tildeling av stipendet

• Askøy kommune deler hvert år ut to kulturstipend. Hvert kulturstipend er på kr 20 000.-
  • Stipend kan deles ut til kunstnere, musikere, vokalister, skuespillere, publisister, kulturarbeidere, idrettsutøvere og andre som profesjonelt eller frivillig og ulønnet, driver virksomhet innenfor rammen av det utvidede kulturbegrep. Stipend kan også deles ut til lag eller organisasjoner. Mottakere av stipend må være hjemmehørende i Askøy kommune eller på annen måte være knyttet til kommunens kultur- og idrettsliv.
  • Stipendene skal, innenfor rammen av det utvidede kulturbegrep, brukes til utdanning, studiereiser, prosjektarbeid eller som tilskudd til et vesentlig kulturarbeid som kan komme hele kommunen til gode.
  • Den enkelte stipendmottaker skal avgi rapport til fagavdeling kultur- og idrett om stipendets benyttelse og resultat. Rapporten meldes utvalg for oppvekst.
  • Stipendene utlyses hvert år i lokalpresse og på kommunens digitale plattformer.
  • Utvalg for oppvekst har ansvar for tildelingen og kan regulere stipendienes størrelse som følge av budsjett og alminnelig prisutvikling.
  • Søknadsfrist er 15. september

Søknadsskjema kultur- og idrettsstipend