Sist oppdatert: 30. august 2024
Opprettet dato: 30. august 2024

Ravnanger helsestasjon er på flyttefot

Bilde av inngangen til et helse- og familieveiledningsrom. Dørene er oransje med klare skilt som viser "HELSEREGISTRATION" og "FAMILIEVEILEDER", begge med piler som peker mot inngangen. Gjennom døren kan man se en lys og romslig innendørs plass med grønne møbler og leker. På veggen henger en informasjonsplakat. Ved siden av døren er det en hånddesinfeksjonsstasjon. I bakgrunnen er det en benk med klær og utstyr.
Fra 2. september slås helsestasjonen på Ravnanger sammen med helsestasjonen på Kleppestø. Velkommen hit!

Fra 2. september 2024 vil Ravnanger helsestasjon legges ned og slås sammen med Kleppestø helsestasjon. Dette er en del av en omorganisering hvor Askøy kommune går fra to helsestasjoner til én.

Hva betyr dette for brukerne?

• Alle barn og familier som tidligere tilhørte Ravnanger helsestasjon, vil nå få sin oppfølging ved Kleppestø helsestasjon.
  • Den nye, felles helsestasjonen vil være lokalisert på Kleppestø.

Ny adresse og plassering

Kleppestø helsestasjon finner du her:

• Adresse: Kleppeveien 21
  • Inngang: D
  • Etasje: 3. etasje

Tidspunkt for endringen

Sammenslåingen trer i kraft mandag 2. september 2024.

Hvorfor gjøres denne endringen?

Sammenslåingen er en del av kommunens arbeid for å effektivisere og forbedre helsetjenestene. Ved å samle ressursene på ett sted, håper vi å kunne tilby enda bedre service og oppfølging til våre brukere.

Journalist:
Dag Folkestad