"Vi gjør hverandre gode"

Skolens kjerneverdier: Ansvar - respekt - mot

Voksenrollen

  • Vi er trygge, tydelige voksne som ser alle og skaper gode relasjoner til alle 
  • Vi er inkluderende og omsorgsfulle mot elever, foreldre og kollegaer
  • Vi er samkjørte og lojale mot vår felles visjon, våre verdier og regler

Lærerrollen

  • Vi skaper et trygt, inkluderende og forutsigbart læringsmiljø
  • Vi legger til rette for utvikling av faglig og sosial kompetanse
  • Vi skaper nysgjerrighet og mestringsfølelse
  • Vi danner modige, ansvarsfulle og respektfulle elever

Elevsyn

  • Eleven er undrende og utforskende
  • Eleven er forventningsfull og blir møtt med realistiske forventninger
  • Eleven er unik med sine ulike erfaringer og forkunnskaper
  • Eleven er et individ som ønsker å mestre
  • Eleven er sosial og søker tilhørighet

Læringssyn

  • Læring skjer på forskjellige måter i et trygt læringsmiljø
  • Læring skjer når eleven er nysgjerrig, motivert, interessert og engasjert
  • Læring skapes ved variert og tilpasset undervisning
  • Læring er å utvikle sosial og faglig kompetanse i samspill med andre
  • Læring skjer når eleven opplever mestring og glede

Kompetansesyn

  • Kompetanse er overførbar kunnskap og ferdigheter som kan anvendes i ulike situasjoner
  • Kompetanse er evne til refleksjon og kritisk tenkning
  • Kompetanse fremmes gjennom å tenke nytt og kreativt
  • Kompetanse utvikles gjennom variert undervisning, ulike læringsstrategier og dybdelæring

Skole - hjem samarbeidet

  • Skolen har det overordnede ansvar for å skape gjensidig tillit mellom skole og hjem
  • Et godt skole-hjem samarbeid er en viktig forutsetning for arbeidet i skolen
  • Åpen og god kommunikasjon er viktig for et godt skole-hjem samarbeid
  • Hjemmets holdninger til skole er av stor betydning for elevenes engasjement og skoleinnsats