Vi bruker Visma som ERP-system, for blant annet økonomi, lønn, utlegg og faktura. Dette gjelder både ansatte og eksterne.
Er du ansatt i Askøy kommune finner du også dette på intranett/kvalitetssystemet.
Under finner du lenke til pålogging og hjelpesider:

Husk, du må opprette bruker først.
Hjelp til bruk av Visma finner du under spørsmåltegnet nede i høyre hjørne i Visma når du er logget inn. Dette er det beste stedet å få hjelp om du står fast.
Her kan du opprette bruker i Visma Læring.
For å få tilgang, må du registrere deg via et skjema, som du finner nederst i saken, og du må bruke din jobb-epost når du registrerer deg, den med fullt navn! Se bilde.
I tillegg må du velge hvilken avdeling du tilhører. Har du flere stillinger, må du velge en av dem.
Du må også lage et passord. Om du ikke får spørsmål om å lage deg et passord, klikk på Glemt passord, og følg instruksjonene videre.
Visma Enterprise HRM Timelønn gir ansatte mulighet til selv å føre timene sine på web og kan velge blant ulike timelister, som i Visma også kalles skjema.
Når du har levert timelistene dine, vil timelistene følge definert saksgang videre. De som skal behandle timelistene gjør dette på web. Timelønn er utviklet for å dekke behovet for føring av ekstratimer, variable tillegg, overtid eller lignende for ansatte som ikke har den funksjonaliteten i egne fagsystemer.
Det finnes også gode e-læringsvideoer for både registrering og behandling av timelister på web, under spørsmålstegnet i Visma.
Lenke til e-læringsvideo (timelønn for ansatt)
Lenke til e-læringsvideo (behandling av timeliste for leder)
For deg som ikke fører fravær i Tieto RS (turnus) eller WinTid er det nå klar for fraværsføring i Visma ERP.
Du finner knappen "Ferie/fravær" på startsiden, rett ved siden av Lønnsslipp. Etter fravær er registrert, går den videre til behandling hos nærmeste leder.
Se mer i Brukerveiledning Fraværsregistrering Visma enterprise plus
Se eget punkt i nedtrekksmenyen med video om hvordan du registrerer fravær.