Utvalgte artikler

Kommunestyresalen med mange folk som sitter

Vi sender direkte fra kommunestyremøtet 21. mars klokken 17.15.

En plante som viser pollensesongen

Pollensesongen er i gang, og nå har vi en ny tjeneste som gir innbyggerne daglige oppdateringer om pollennivåene rundt om i kommunen.

Vei og fortau

I forbindelse med tidligere varslet sprengningsarbeid på fjellskjæringen, lengst nord i prosjektet, vil nå fortauet bli stengt for all ferdsel fra mandag 11. mars 2024.

Kart som viser ulike typer parkeringsplasser og hvor det er anleggsarbeid.

Som kjent foregår det en stor utbygging i Myrane. Dette vil utfordre parkeringsmuligheten i området for både de som jobber i området og besøkende.

En dame som holder seg på hodet.

Vi ønsker å invitere deg til en fagkonferanse om kvinnehelse med kunnskapsrike foredragsholdere. Arrangør er Askøy kommune i samarbeid med Bergen Sanitetsforening.

Flere mennesker som står rundt en gravemaskin ikledd gule refleksvester

64 prosent av innbyggerne i Bergen, Alver, Askøy, Bjørnafjorden og Øygarden har hørt om Miljøløftet, og av disse er 69 prosent positive, viser en ny holdningsundersøkelse gjort i desember 2023.

Kart som viser hvor fotgjengere skal gå

Fra torsdag 15. februar 2024 blir gangmønsteret endret mellom Nygjerdet og Helsetunet. Overgangsfelt, bussholdeplass og fortau nordover vil bli stengt.

En asfaltert vei med murkant mellom fortau

I løpet av uke 6 vil vegprosjektet starte sprengningsarbeid på fjellskjæringen lengst nord i prosjektet.

Aktuelt

Frivillige på Askøy hedres. Hver måned kåres Månedens Frivillig på Askøy. Hils på de frivillige som har blitt kåret så langt i år!

Månedens frivillige fra mai til august er fra venstre Per-Dagfinn Green, Marion Ytre-Arne Kvamme, Rune Nilsen og Ronny Andrè Håpoldøy

Frivillige på Askøy hedres

Fløytist Ingeborg Fjæran Tveit oppstilt med vandreskjold

Askøy- solist og ensemblekonkurranse ble arrangert lørdag 1. oktober med stor suksess

Bord og benker på Kleppestøkaien

På Kleppestø kai har vi tilrettelagt sammen med frivillige og næringsliv for økt trivsel.

Ekstraordinært tilskudd

Askøy kommune har opprettet en ekstraordinær pott med penger som skal bidra til å få fart på kultur- og idrettslivet på øyen. Koronaen har rammet frivilligheten hardt og vi håper at pengene kan bidra til økt aktivitet og oppslutning.