Utvalgte artikler

Blå bakgrunn. Seks bilder står samlet på skrå. Det er bilder av noen som spiller gitar, danser, spiller trompet og kunstutstilling. I teksten ved siden står det

20. april er det åpen dag i Askøy kulturskole. I tillegg er det mulig for barn og unge å søke om plass i kulturskolen frem til 1. mai.

Rosa sparegris

Vi ønsker å oppmuntre til frivillige aktiviteter innenfor Utvalg for oppvekst og levekår (UOL) sitt ansvarsområde. Søknadsfrist for støtte er 5. mai 2024.

Luftfoto av et boligområde

Askøy kommune går nå inn i en ny fase av planleggingen for å utvikle et samfunn som er enda bedre å bo, arbeide og leve i. Den kommende arealdelen av kommunens overordnede styringsdokument, kommuneplanen, tar sikte på å oppdatere og fornye målene og strategiene for å forme fremtidens Askøy.

Oversiktsbilde av byggeområdet med maskiner

I løpet av uke 14 begynner entreprenør Backe med brønnboring sør for Askøyhallen på Myrane.

Konsertsal med folk på scenen

Vi slår på stortromma og inviterer innbyggerne til storslått prisgalla i den nye KIPO kultursal! Både kulturprisen og frivilligprisen skal deles ut på gallaen.

En plante som viser pollensesongen

Pollensesongen er i gang, og nå har vi en ny tjeneste som gir innbyggerne daglige oppdateringer om pollennivåene rundt om i kommunen.

Vei og fortau

I forbindelse med tidligere varslet sprengningsarbeid på fjellskjæringen, lengst nord i prosjektet, vil nå fortauet bli stengt for all ferdsel fra mandag 11. mars 2024.

Kart som viser ulike typer parkeringsplasser og hvor det er anleggsarbeid.

Som kjent foregår det en stor utbygging i Myrane. Dette vil utfordre parkeringsmuligheten i området for både de som jobber i området og besøkende.

Flere mennesker som står rundt en gravemaskin ikledd gule refleksvester

64 prosent av innbyggerne i Bergen, Alver, Askøy, Bjørnafjorden og Øygarden har hørt om Miljøløftet, og av disse er 69 prosent positive, viser en ny holdningsundersøkelse gjort i desember 2023.

Bilde av Torstein Olsen

Askøy kommunes kulturpris «Kipekjerringa 2022» gis til Torstein Olsen. Årets kulturstipend går til cheerleader Kanraya Mæland og forfatter Ragnhild Tangen.

To voksne som holder et barn i hendene mellom seg, går ned en vei med ryggen til.

Har du tid og lyst til å bidra til en meningsfull hverdag for barn på Askøy? Barneverntjenesten på Askøy søker flere støttefamilier til barn under 10 år.

En gruppe på 5 mennesker sitter rundt et bord. På bordet ligger det tusjer, penner og ark.

Engasjerte mennesker møttes 9. november for å prate, reflektere og idemyldre over mulighetene på Tveit.

Strusshamn kultursenter- Sjoddien

Bli med å utvikle Strusshamn til å bli et aktivt og levende kultursenter

Ukrainsk gutt mottar en bok som er oversatt fra norsk til ukrainsk

Tre år gamle Karchevskyi Bongan lyste opp da han nylig fikk utdelt en barnebok på ukrainsk.