Utvalgte artikler

Kommunestyresalen med mange folk som sitter

Vi sender direkte fra kommunestyremøtet 21. mars klokken 17.15.

En plante som viser pollensesongen

Pollensesongen er i gang, og nå har vi en ny tjeneste som gir innbyggerne daglige oppdateringer om pollennivåene rundt om i kommunen.

Vei og fortau

I forbindelse med tidligere varslet sprengningsarbeid på fjellskjæringen, lengst nord i prosjektet, vil nå fortauet bli stengt for all ferdsel fra mandag 11. mars 2024.

Kart som viser ulike typer parkeringsplasser og hvor det er anleggsarbeid.

Som kjent foregår det en stor utbygging i Myrane. Dette vil utfordre parkeringsmuligheten i området for både de som jobber i området og besøkende.

En dame som holder seg på hodet.

Vi ønsker å invitere deg til en fagkonferanse om kvinnehelse med kunnskapsrike foredragsholdere. Arrangør er Askøy kommune i samarbeid med Bergen Sanitetsforening.

Flere mennesker som står rundt en gravemaskin ikledd gule refleksvester

64 prosent av innbyggerne i Bergen, Alver, Askøy, Bjørnafjorden og Øygarden har hørt om Miljøløftet, og av disse er 69 prosent positive, viser en ny holdningsundersøkelse gjort i desember 2023.

Kart som viser hvor fotgjengere skal gå

Fra torsdag 15. februar 2024 blir gangmønsteret endret mellom Nygjerdet og Helsetunet. Overgangsfelt, bussholdeplass og fortau nordover vil bli stengt.

En asfaltert vei med murkant mellom fortau

I løpet av uke 6 vil vegprosjektet starte sprengningsarbeid på fjellskjæringen lengst nord i prosjektet.

En dame som står foran en bil med døra åpen.

Siden september 2023 har Skyss i samarbeid med Miljøløftet og selskapet Nabogo testet ut et pilotprosjekt for samkjøring på Askøy og i Øygarden. Prosjektet har så langt fått resultater langt over det man forventet på forhånd.

Flere generasjoner i lek utendørs

Askøy Frivilligsentraler og samarbeidspartnere inviterer til storslått aktivitetsdag på Kleppestø

Fargeriet fullsatt av mennesker på kulturprisutdeling

20. april 2023 var det stor prisgalle i Fargeriet i Strusshamn, i en fullsatt sal

To unge herrer sitter på en benk å venter på bussen på Kleppestø kai

Kunstutstilling av Haakon Johannessen

Tekst i bilde: Møte mellom mennesker

Velkommen til  Askøy frivilligsentral sitt årsmøte 20. mars 2023

To hender deler en neve med jord og et frø som gror

Kommunen har tildelt 200.000 kroner i inkluderingstilskudd i 2022.