Utvalgte artikler

Kum og rør som ligger i en vei som er gravet opp

Vi er i full sving med Miljøløftet-prosjektet i Kvernhusdalen, og i den forbindelse blir det utført oppgraderinger av ledningsnettet tilknyttet Kleppe vannverk.

En plante som viser pollensesongen

Pollensesongen er i gang, og nå har vi en ny tjeneste som gir innbyggerne daglige oppdateringer om pollennivåene rundt om i kommunen.

Vei og fortau

I forbindelse med tidligere varslet sprengningsarbeid på fjellskjæringen, lengst nord i prosjektet, vil nå fortauet bli stengt for all ferdsel fra mandag 11. mars 2024.

Kart som viser ulike typer parkeringsplasser og hvor det er anleggsarbeid.

Som kjent foregår det en stor utbygging i Myrane. Dette vil utfordre parkeringsmuligheten i området for både de som jobber i området og besøkende.

Veiskilt og veistengingsbom

Sitter du i bilkø hjem til Askøy? Statens vegvesen og Sotra Link Construction åpner Godviksvingene for ordinær trafikk i retning mot Askøy, som et prøveprosjekt.

En dame som holder seg på hodet.

Vi ønsker å invitere deg til en fagkonferanse om kvinnehelse med kunnskapsrike foredragsholdere. Arrangør er Askøy kommune i samarbeid med Bergen Sanitetsforening.

Flere mennesker som står rundt en gravemaskin ikledd gule refleksvester

64 prosent av innbyggerne i Bergen, Alver, Askøy, Bjørnafjorden og Øygarden har hørt om Miljøløftet, og av disse er 69 prosent positive, viser en ny holdningsundersøkelse gjort i desember 2023.

Kart som viser hvor fotgjengere skal gå

Fra torsdag 15. februar 2024 blir gangmønsteret endret mellom Nygjerdet og Helsetunet. Overgangsfelt, bussholdeplass og fortau nordover vil bli stengt.

Eldre dame ute på fjelltur som står med armene ut og nyter livet

Sammen med Øygarden kommune tilbyr vi denne våren et spesialisert kurs for pårørende til personer med demens.

En asfaltert vei med murkant mellom fortau

I løpet av uke 6 vil vegprosjektet starte sprengningsarbeid på fjellskjæringen lengst nord i prosjektet.

En dame som står foran en bil med døra åpen.

Siden september 2023 har Skyss i samarbeid med Miljøløftet og selskapet Nabogo testet ut et pilotprosjekt for samkjøring på Askøy og i Øygarden. Prosjektet har så langt fått resultater langt over det man forventet på forhånd.

Boller på fat

Fredag 26. januar var det markering av at TV-serien "Andre boller" er klar for publikum. Og Askøy er svært godt representert.

Oversiktsbilde av et byggeområde

I løpet av uke 5 begynner vi med sprengning på Myrane. Dette vil medføre boring for ladninger i tillegg til selve sprengningen.

Illustrasjonsfoto av kommunestyret

Vi sender direkte fra kommunestyremøtene, og legger de ut fortløpende.

illustrasjonsfoto av en som nyser i lommetørkle

Det er mye snakk om coronaviruset fra Kina.

Her er metoder som Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet anbefaler for å forebygger smitte. Det gjelder ikke bare dette viruset, men generelt.

Papirlommetørkle

Foran munn og nese beskytter andre når du hoster eller nyser. Kast lommetørkleet etter bruk. Vask så hendene.

Albuekroken

Bruk albukroken når du må hoste eller nyse og ikke har papirlommetørkle tilgjengelig.

Håndvask

Vask hendene ofte og grundig, spesielt når du har vært ute blant folk.

Hånddesinfisjon

Hånddesinfeksjon med alkoholholdige midler er et godt alternativ når håndvask ikke er mulig, for eksempel på reise.

Skjermvisning av Bedriftsnett sin telefoniløsning

Vi jobber med et nytt og forbedret telefonisystem for blant annet Vann og avløp. Det skal gjøre det enklere for innbyggere å få svar.