Sist oppdatert: 20. september 2024
Opprettet dato: 12. september 2024

Nå kan du komme med merknader til kommuneplanens arealdel

Luftfoto av en kystby i et fjordlandskap. Bildet viser en blanding av bebyggelse og frodig natur. I forgrunnen ses veier, parkeringsplasser og noen større bygninger med røde tak. Bebyggelsen strekker seg oppover grønne åser med skog. En stor fjord dominerer bakgrunnen, med flere øyer og landtunger synlige. I det fjerne skimtes fjell. Byen ser ut til å være godt integrert i det naturskjønne landskapet, med hus og veier som snor seg mellom trærne og langs vannkanten.
Har du merknader til kommeplanens arealdel? (illustrasjonsfoto/arkiv: Yngve Johnsen/Askøy kommune).

Kommuneplanens arealdel 2024-2036 er nå sendt på høring og lagt ut til offentlig ettersyn. Dette er en viktig del av kommunens overordnede styringsdokument og strategiske verktøy for å utvikle Askøy til et godt sted å bo, arbeide og leve i.

Hensikten med oppdateringen

Hensikten med denne oppdateringen er å sikre at arealbruken i kommunen bidrar til å nå målene for samfunnsutvikling som er vedtatt i samfunnsdelen. Nå inviteres innbyggerne til å komme med merknader til planforslaget innen høringsfristen 15. november 2024.

Hvordan gi dine merknader?

Vi har lagt ut en kunngjøring der du kan lese mer informasjon om både planen, og hvordan du kan gi dine merknader og delta i prosessen.

Høringsfristen er 15. november 2024.

Journalist: