Sist oppdatert: 24. september 2024
Opprettet dato: 24. september 2024

Drømmestipendet leter etter unge kunst- og kulturutøvere

En tegnet illustrasjon med fem mennesker. Alle har tankebobler over hodene. I boblene ser vi trompet, blyant, teatermaske, film og scenelys
Talenter mellom 18 og 25 år kan søke om drømmestipendet. Søknadsfrist 15. november 2024.

Er du en kunst- og kulturutøver mellom 18 og 25 år? Da bør du eller gruppen din søke om Drømmestipendet 2025! Totalt deles det ut 50 stipender, hver på 30 000 kroner, til dyktige utøvere. Kanskje er du en av de heldige som får stipend?

Det finnes mange kategorier du kan søke i: dans, musikk, skapende skriving, visuell kunst, sirkus eller teater. Det er også en åpen klasse for deg som gjør noe utenom de nevnte fagfeltene.

Slik søker du

Søknadsportalen er åpen frem til 15. november 2024 klokken 12.00. Vi ønsker oss mange søknader fra unge og talentfulle askøyværinger. For å kunne søke Drømmestipendet 2025, må du være født tidligst 1. januar 1999 og senest 31. desember 2006. Dette gjelder også alle som søker i en gruppe.

Lurer du på hva du må ha med i søknaden? Les om dokumentasjonskravene her.

Hva venter du på? Klikk her for å sende inn din søknad til Drømmestipendet!

Trenger du hjelp når du skal søke? Send en e-post til kulturskolen for veiledning: kulturskolen@aksoy.kommune.no

Drømmestipendet er et samarbeidsprosjekt mellom Norsk kulturskoleråd og Norsk tipping. I Askøy kommune er det Askøy kulturskole som organiserer søknadsprosessen.

Plakat for Drømmestipendet. Den er blå med mønster. På teksten i bildet står det "Drømmestipendet 25. 30000 til 50 kunst- og kulturutøvere mellom 18-25 som ønsker å realisere sine drømmer! Søk drømmestipendet i kategoriene dans, musikk, sirkus, skapende skriving, teater, visuell kunst og åpen klasse."

Journalist:
Silje Søgnesand